RAHSIA ORANG LAMA BERSIHKAN MINYAK MASAK DAN GUNA BALIK - SARIP KAY

RAHSIA ORANG LAMA BERSIHKAN MINYAK MASAK DAN GUNA BALIK

  • 1 min read
  • Nov 05, 2021
RAHSIA ORANG LAMA BERSIHKAN MINYAK MASAK DAN GUNA BALIK

RAHSIA ORANG LAMA BERSIHKAN MINYAK MASAK DAN GUNA BALIK | Tak payah nak cerita panjang-panjanglah zaman sekarang zaman mencabar, pergi pasar bawa RM100 memang tak cukup,tu baru beli ayam dan sayur-sayuran jer. Opah nak bagi petua jimat Minyak masak yang telah dipakai, boleh pakai balik dengan syarat tertentu, istilah senang dengan petua ini.

Opah tak taulah berapa ramai yang sering guna balik minyak masak kat rumah tu. Tapi rasanya ramai lah agaknya memandangkan ‘minyak’ dah naik harga. Bahkan kalau korang beli minyak angin pun korang akan perasan bahawa minyak angin dah naik harga. Tak tahu lah apa kaitannya minyak tu dengan angin hehe…Jangan anda naik minyak sudahlah ya.

Berbalik kepada minyak masak, kemungkinannya ada yang hanya guna sekali jer minyak masak yg dibeli. Lepas pakai terus buang. Bukannya sebab tak nak berjimat, tapi sebab lebih mementingkan kesihatan. Sebab ada kajian yang mengatakan bahawa penggunaan minyak masak lebih dari sekali boleh meningkatkan paras kolesterol dalam makanan yg digoreng…

Apa-apa pun pun korang guna pertimbangan sendiri lah ya.. terserah kepada budi-bicara masing-masing.
Bagi yang berminat nak tahu petua jimat minyak nie boleh cuba petua berikut.

RAHSIA ORANG LAMA BERSIHKAN MINYAK MASAK DAN GUNA BALIK

Petua Membersihkan Minyak Goreng

Selalunya minyak yang sudah digunakan dan disimpan untuk dipakai semula akan nampak kehitam-hitaman. Orang tua-tua dulu memang kreatif atau secara tak sengaja terjumpa satu cara nak bersihkan warna kehitaman itu.

Caranya ialah dengan selepas menggoreng dan semasa minyak tu dibiarkan sejuk sebelum disimpan semula, masukkan beberapa keping asam keping kat dalam kuali…

Asam keping membantu menyerap kehitaman pada minyak goreng tersebut agar ia nampak lebih cerah dan boleh digunakan semula untuk 2-3 kali lagi sebelum dibuang…

Ohh.. by the way, opah ermmm tau-tau… english you… kalau tak dapat cari asam keping.. boleh guna petua jernihkan minyak goreng nie.

Selamat mencuba!!


Related Post :

2 thoughts on “RAHSIA ORANG LAMA BERSIHKAN MINYAK MASAK DAN GUNA BALIK

  1. Hi, Eric here with a quick thought about your website saripkay.com…

    I’m on the internet a lot and I look at a lot of business websites.

    Like yours, many of them have great content.

    But all too often, they come up short when it comes to engaging and connecting with anyone who visits.

    I get it – it’s hard. Studies show 7 out of 10 people who land on a site, abandon it in moments without leaving even a trace. You got the eyeball, but nothing else.

    Here’s a solution for you…

    Talk With Web Visitor is a software widget that’s works on your site, ready to capture any visitor’s Name, Email address and Phone Number. You’ll know immediately they’re interested and you can call them directly to talk with them literally while they’re still on the web looking at your site.

    CLICK HERE http://talkwithcustomer.com to try out a Live Demo with Talk With Web Visitor now to see exactly how it works.

    It could be huge for your business – and because you’ve got that phone number, with our new SMS Text With Lead feature, you can automatically start a text (SMS) conversation – immediately… and contacting someone in that 5 minute window is 100 times more powerful than reaching out 30 minutes or more later.

    Plus, with text messaging you can follow up later with new offers, content links, even just follow up notes to keep the conversation going.

    Everything I’ve just described is extremely simple to implement, cost-effective, and profitable.

    CLICK HERE http://talkwithcustomer.com to discover what Talk With Web Visitor can do for your business.

    You could be converting up to 100X more eyeballs into leads today!

    Eric
    PS: Talk With Web Visitor offers a FREE 14 days trial – and it even includes International Long Distance Calling.
    You have customers waiting to talk with you right now… don’t keep them waiting.
    CLICK HERE http://talkwithcustomer.com to try Talk With Web Visitor now.

    If you’d like to unsubscribe click here http://talkwithcustomer.com/unsubscribe.aspx?d=saripkay.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *